آخرین اخبار

از آماده‌سازی فرنگی‌کاران برای حضور در بلگراد تا گلایه از بی‌توجهی مسئولان

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره آخرین وضعیت تیم ملی و بی‌توجهی مسئولین به این رشته صحبت‌هایی را بیان کرد.

اشتراک گذاری
14 تیر 1402
کد مطلب : 5952

حسن حسین زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط و وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: کشتی فرنگی در گذشته با توجه به مربیان سازنده و آموزش ضعیف بود اما در حال حاضر با تلاش و پشتکار مربیان کشتی فرنگی ایران امروز حرفی برای گفتن در جهان دارد. مخصوصا در این ۹ ماهی که کادرفنی جدید در رأس آنها حسن رنگرز کار را آغاز کرده است. رنگرز تیمی را تحویل گرفت که دوم آسیا و چهارم جهان بود. از مسابقات امیدهای جهان کار ما آغاز شد و در ادامه هم با برنامه ریزی خوب چرخه انتخابی تیم ملی را برگزار کردیم. از تمام مراحل چرخه انتخابی تیم ملی پشتوانه‌های زیادی را برای کشتی فرنگی برگزیدیم و نفرات با استعدادی پشت سر قهرمانان جهان و المپیک حضور دارند و امیدوارم این روند رو به رشد کشتی فرنگی ادامه دار باشد.

وی در ادامه گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا با ملی پوشان به مسابقات رنکینگ دار قرقیزستان رفتیم که این مسابقات حکم آخرین انتخابی تیم ملی را داشت چرا که باید نفرات اصلی تیم ملی حاضر در مسابقات جهانی صربستان را مشخص می‌شدند. در این مسابقات هم ملی پوشان در تمام آوران درخشش بسیار خوبی را داشتند. تنها پویا دادمرز بود که به دلیل سرماخوردگی نتوانست در این مسابقات کشتی بگیرد، در مجمع شرایط خوبی را سپری کردیم و ترکیب نهایی تیم ملی برای مسابقات جهانی در قرقیزستان مشخص شد. بعد از مسابقات قرقیزستان هم یک اردوی ۱۲ روزه را پشت سر گذاشتند و به استراحت رفتند و مرحله بعدی اردوهای ملی پوشان از ۱۷ تیرماه آغاز خواهد شد.

* دلخانی آرزویش حضور در المپیک است و قبول کرده که دیگر کشتی گیر ۶۰ کیلو است

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در خصوص تغییر وزن میثم دلخانی و حضورش در مسابقات وهبی امره ترکیه عنوان کرد: هر کشتی گیری آرزوی آخرش حضور در المپیک است، از همین رو میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلو قهرمان جهان شد و بعد از آن با توجه به روحیه ای که داشت دوست داشت به وزنی برود که بتواند در المپیک حضور داشته باشد. چیزی که قابل توجه است این است که پشتوانه سازی خوبی در گذشته برای ۶۰ کیلو گرم ما نشده است و تنها مهدی محسن نژاد بود که دیدید تا به امروز چطور کشتی گرفته و چه نتایجی را هم به دست آورد. ما در این مدتی که حضور داشتیم خیلی از لحاظ بدنی و روحی و روانی کار کردیم اما او آن چیزی که کادر فنی انتظار داشت را برآورده نکرد.

حسین زاده افزود: در حال حاضر هم میثم دلخانی دیگر قبول کرده است که یک کشتی گیر وزن ۶۰ کیلو است. همچنین ما باید برنامه ریزی خوبی را داشته باشیم چرا که یک کشتی گیر باید به مسابقات جهانی و یک کشتی گیر هم به مسابقات بازی‌های آسیایی برود. به همین دلیل دلخانی را در وزن ۶۰ کیلو در یک تورنمنت سبک محک زدیم که عملکردش هم بد نبود.

* ملی پوشان را وارد فاز تمرینی مسابقات بلگراد کردیم و نمی‌توانستیم به مجارستان ببریم

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص عدم اعزام نفرات اصلی تیم ملی به مسابقات رنکینگ دار مجارستان گفت: ببینید شما تمام مسابقات تیم ملی را که پیگیری کرده باشید می‌بینید که با توجه به برنامه ریزی کادر فنی داشت در تمام مسابقات رنکینگ دار با نفرات اصلی حضور پیدا کردیم اما در حال حاضر ما دیگر وارد فاز تمرینی شده این و تمام برنامه ریزی ما برای حضور در قدرت در مسابقات جهانی بلگراد است. از طرفی هم جام تختی با توجه به حضور نداشتن تیم های خارجی انتخابی تیم ملی شد و ما سهمیه مسابقات مجارستان را به نفرات برتر این مسابقات دادیم تا بتوانند با کشتی گیران سطح بالای اروپایی کشتی بگیرند و آماده شوند تا بتوانند نفر دوم خوبی برای تیم ملی باشد تا با تصمیم کادر فنی ترکیب بازی های آسیایی هم مشخص شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی سایر کشورها با ما فرق می‌کند با توجه به حضور تیم ها با نفرات به نام نشان می دهد که این مسابقات برای بعضی از کشورها که در هر وزن ۲یا۳ کشتی گیر دارند می‌خواهند نفرات اصلی خود برای مسابقات جهانی را انتخاب کنند.

* اردوهای تیم ملی پر فشار است اما مصدوم نداریم

حسین زاده در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی کشتی فرنگی مصدومی دارد یا خیر گفت: خداروشکر برنامه ریزی ما تا به امروز به گونه ای بوده است که بدن کشتی گیران آماده است و کوفتگی و مصدومیت نداریم. اردوی های پر فشاری داریم اما امیدوارم همه چیز طبق برنامه ریزی که داشتیم پیش برود و مدال های بسیار خوبی را کسب کنیم و قهرمان شویم.

* برای تشویق کشتی‌گیران همیشه دبیر است که قدم بر می‌دارد 

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان با اشاره به بی توجهی مسئولان کشور به تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کشتی فرنگی آموز و رسیدگی می‌خواهد، امروز جهان به سمت کشتی فرنگی روی آورده است. تمام کشورهای اروپایی و آسیایی کار می‌کنند و پیشرفت دارند، همچنین هزینه می‌کنند تا بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند. ما انتظار داشتیم بعد از مسابقات قهرمانی آسیا ملی پوشان تشویق شوند اما تنها این کشتی گیران بودند و یک دبیر که رئیس فدراسیون است.

وی خاطر نشان کرد: ما از مسئولان کشور انتظار داریم که از کشتی فرنگی که مظلوم واقع شده است حمایت کنند. امروز ما در بهترین کمپ تیم های ملی تمرین می‌کنیم خدا می‌داند که با چه سختی از نظر روحی و روانی روی این کشتی گیران کار می‌کنیم تا بتوانیم نتایج بسیار خوبی را بگیریم. امیدواریم مسئولان بیشتر به کشتی فرنگی توجه کنند و به ملی پوشان سر بزنند و آنها را خوشحال کنند.

پایان پیام/ 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =